€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Emma Johanna Andersson - 17 december 2009 18:16

Tänkte att jag skulle visa er hur laget till Vancouver skulle ha sett ut om jag var förbundskapten.


Målvakter

Henrik Lundqvist

Jonas Gustavsson

Jakob Markström


Lunkan är ju given 1, Monstret given ersättare & jag tycker Markström kan får följa med för att se & lära, jag menar om 4 år kanske Markström är den givna ersättaren?


Backar

Douglas Murray

Niklas Lidström

Niklas Grossman

Niklas Kronwall

Alexander Edler

Jonathan Eriksson/ Tobias Enström

Anton Strålman/ Jonny Oduya


Följer inte Murray med så kommer jag bojkotta hockeyn, tror jag, eller ja vi får se, jag gillar ju hockey & OS så mycket. Men jag blir äckligt besviken iaf.


Forwards

Henrik Zetterberg

Niklas Bäckström

Samuel Påhlsson

Loui Eriksson

Patrik Berglund

Tomas Holmström

Daniel Sedin

Henrik Sedin

Daniel Alfredsson

Mikael Samuelsson

Kristian Huselius

Johan Franzén

Fabian Brunnström / Foppa


Självklart ska Foppa spela OS om han är så bra som bara Foppa (& Zetterberg) kan vara men jag tycker inte att han ska uppehålla en plats i truppen om han inte känner sig helt 100% i HELA kroppen.

-------------------

Vi får se hur nära min trupp bli Bengt-Åkes, kan ju hända att jag ändrar mig lite men då återkommer jag ;) Tycker att vi ska satsa mycket på dom yngre spelarna iår, är ändock dom som ska leda oss till OS-Guld 2014. :)

Iaf  så är det jobbigt att leka förbundskapten, förstår ni hur många bra spelare vi har som inte får vara med, vi skulle kunna ha 2 lag som får möta varandra i final! Coolt :)


Puss igen

Av Emma Johanna Andersson - 17 december 2009 17:44

Hej!


Sitter och läser hockeybladet & rubrikernas rubriker verkar vara om Dicken, om hur otroligt lat & bekväm han är som åker hem från USA bara för att han inte "pallar" att spela i farmarligan. Finns 2 betydelser i ordet som pallar, en fysiskt & en psykisk, Ros menar att det är fysiskt. Jag håller stenhårt på det andra. 

  

Ros funderar i banorna; Hur kan Dick välja bort Detroits organisation för Färjestad? Ja inte i helvetet är det för att man fysiskt sett inte pallar i Grand Rapids utan kanske för att man psyiskt sett trivdes bättre i Karlstad & i Färjestads organisation, men vad vet jag?.. Jag kallar inte mig själv för expert, inte i tidningarna iaf.


Alla som följde Dick förra året vet att han inte ville till Detroit redan iår, han ville stanna ett år (minst) till i Karlstad & bli ännu bättre, undra om Ros missade det, analyseraren?

Kommer ni ihåg Rickard Wallin när han kom hem från Minnesota? Han hade ju mått skit en längre tid därborta eftersom han slet på nere i AHL utan resultat & utan förtroende från högre makt i organisationen, han kom hem, frälste Färjestad & blev en ännu bättre spelare. Kan inte Dick få göra detsamma utan en massa dyng skriverier?..

dicken skadad

- Så hemskt är det inte i Nordamerika även fast man spelar i farmarligan.

Hur vet Thomas Ros det?

Har han spelat i NHL?

Har han spelar i AHL?

Nej just det, det har han inte, nej.

Har Ros spelat i elitserien?

Nähä han har inte det heller, oj då men ändå vet han att det inte är så hemskt i Nordamerika & i AHL. Imponerande.


På tal om lat och bekväm, jag känner en kille som spåddes en lysande framtid inom Svensk hockey, han fick fina utmärkelser & spela i landslaget, men sen tog det stopp. Han var för lat och bekväm för att bli bättre än bara i 1 år.


Nej nu börjar jag tappa tråden om jag inte redan gjort det, känner att jag blir upprörd på Ros, han som jag alltid beundrat, det gör jag inte längre. Vet inte när eller om jag kommer gör det igen heller men det gråter nog inte han för & inte jag heller.


Puss.

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards