€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under juni 2008

Av Emma Johanna Andersson - 7 juni 2008 23:34

Rubriker up in my ass..

Hörde just intervjun med Zlatan som tydligen skapat stora rubriker här hemma.. Lagerbäck kallade till "krismöte" med spelarna & medierna älskade det..

Zlatan sa att han hoppades att både Stoor & Larsson skulle få spela, inte att han ville se dem i startelvan, inte att han inte ville se Ljungberg, Nilsson eller någon annan inte spela eller att han tyckte att dem skulle spela.., HAN HOPPADES!

Allt överdrivs & frågan är:

Att medier får rubriker serverade rätt i hand genom en massa snack eller jäkligt skönt spel?


Nu spelar vi fotboll & skiter i allt annat!

Av Emma Johanna Andersson - 7 juni 2008 16:51

Damer & herrar!

Igår var vi då ute ett gäng & åkte flotte.. Solen sken & det var varmt, hade innan varit & köpt solskyddsfaktor, solglasögon & en solhatt (Jag bränner mig väldigt lätt)..

Allt var bra & vi paddlade ut mot strömmarna.. När vi kom ut så säger Jenny att det börjar regna, äsch det är paddlarna som skvätter upp vatten sa jag..

Men det började dugga & det var helt okej tyckte vi alla..

Efter ungefär halva sträckan så kommer världens jäkla skur & där satt vi, mitt ute på älven med shorts & linnen, ingen hade trott att det skulle bli regna så vi hade som inte med oss några jackor eller så..

Som tur var så varade inte skuren så länge men vi hann bli skit blöta ändå & humöret föll en aning, tills vi insåg det roliga.. Enda dagen på hela veckan det regnar, den dagen sitter vi på en flotte, vad är oddsen liksom?!


Kvällen ägnades med samma människor fast hemma hos Jimmy & A-K (istället för på en flotte) dit även JP & Magda följde med.. Vi spelade fotbolls TP & tyvärr så var inte våra fotbollsskunskaper dem bästa, konstigt med tanke på att jag var född 1958, eller inte!

Ikväll ska vi se Portugal-Turkiet, eller ja Ronaldo..

EM börjar nu gott folk & jag är överlycklig!


Nu ska jag käka snart.. Bilder från flotten kommer senare kanske Puss

Av Emma Johanna Andersson - 6 juni 2008 10:09

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.


Har även glömt att skriva att Detroit är mästare återigen.. Lidas blev historisk som första europé att vinna Stanleycup som kapten, det borde även vara nåt slags rekord att så många svenskar vinner Stanley cup samma kväll, 7 stycken blågula hjältar.. Dem passar nog på att fira natinaldagen hårdare där borta än vi här hemma.. ;)


Nä nu ska jag fortsätta kolla på Våra bästa år.. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 5 juni 2008 23:40

Godkväll!


Fullspäckad dag ska ni veta, började klockan 8.00 för en avresa till Härnösand med alla 3:or på skolan, de små liven skulle nämligen få åka på klassresa..

Resan gick då som skrivet till Härnösand för ett museum besök & sedan en tripp över Högakustenbron för en lekstund på Hornöberget.. Verkligen superfin lekplats för barn med en otrolig utsikt för de vuxna, dit ska jag åka minst 2 gånger varje sommar då jag får bran!

Det är läskigt att åka över Högakusten bron, den är hög & det ser ut som att man svävar på vattnet när man kollar ut genom fönstret..

När vi kom hem så väntade en & en halvtimmes jobb till inne på fritids där det tydligen hade varit kämpigt idag.. Världens sötaste & snällaste kille hade åkt på en snyting så han hade börjat blöda näsblod.. Stackars liten :(


Imorgon ska jag åka flotte, det kommer bli super skoj men jag måste på apoteket & köpa solskyddsfaktor, annars kommer jag ha 2:a gradens brännskador innan vi ens hunnit åka iväg.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 4 juni 2008 17:40

Skulle egentligen ha jobbat till klockan 18,00 men tack gode gud för snabba & vänliga föräldrar, dem måste verkligen tänka på personalen som vill gå hem någongång när de kommer tidigare än beräknat.. =D


Ska snart kila iväg & kolla på Graninge-Undrom med mina brudar men ville bara hinna med att berätta att barnen var super duktiga idag, tyvärr förlorade mina 3:or mot de andra 3:orna men dem hade tur, 2 mål på 40 sekunder, DET ÄR TUR!

3:orna räckte inte heller till mot lärarna förlust med 4-2 men dem kämpade & kämpade..

Solen har stekt oss idag & som tur var hade eleverna med sig solskyddskrämer & fick smörja in mig, men inte hjälpte det heller, är röd som satan & här även fått en fin staket bränna på ena sidan av armen (satt & fikade & väntade vid ett staket) Men men man ska inte klaga, värmen är underbar!


Nå nu måste jag kila, ska hämta Jaypee & sedan bege mig mot Forsmo & Magda! :) Puss

Av Emma Johanna Andersson - 3 juni 2008 21:40

Hej hej!

Shit vilket väder det är, helt sjukt bra, men snart så börjar jag jobba på riktigt, mitt kära sommarjobb börjar på måndag & jag har sådan ångest att jag bara skulle vilja dö!

Denna dagen som varit har jag också velat dö.. Ungarna har varit helt upp i tok & det fanns som inget stopp på dem..

 

Imorron iaf så ska vi ha fotbollsdag nere på risön, 1:orna ska möta varandra, 2:orna & likaså 3:orna men det mesta spännande med denna dagen förutom att vi ska få vara ute precis hela dagen är att sista matchen som går av stapeln därnere är 3:orna mot Lärarna.. Snacka om att det kommer vara blod, svett & tårar där nere på en av sjumanna planerna.. Jag tror på seger för lärarna även om laget inte är speciellt starkt, men barnen ska inte ha en chans ändå & tro inte att vi är så pedagogiska så vi låter dem vinna, nej att lyckas här i livet är inte gratis, inte ens då man går i 3:an ;)


Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 2 juni 2008 19:53

Hej!

Sådär tänkte att jag skulle ta & visa er iaf 2 bilder från lördagen.. Den dagen var rolig! ;)

 

Vi gör vad? Glada iaf

Underbart goda kött

---------------

Denna dagen som varit har varit bra, känts lång & så eftersom jag jobbat 08.00-16.30 men annars så har det gått super bra..

Har blåst rätt kraftigt idag dessutom men nu på kvällen har det avtagit..

Nu ska jag äta något så jag slipper vara hungrig..

Puss&hej

Av Emma Johanna Andersson - 1 juni 2008 21:49

Idag har jag mått dåligt.. Ont i huvudet & illamående, var först vid 18.00 jag blev människa igen, fick en sallad av mamma som jag inte kunde äta av utan tog det som blev över på kebabrullen istället..

Tänkte lägga upp lite bilder men känner att jag inte orkar det, måste gå & sova snart så att jag orkar med morgondagen, tur att det är på tisdag jag har öppning & inte imorron.. ;) Bilder kommer helt enkelt imorron istället..

Puss!


Jag har strukit denna dagen ur almanackan

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards