€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under juni 2008

Av Emma Johanna Andersson - 22 juni 2008 22:30

Jag har alltid lidit utav något som kallas för söndagsångest..

Den ångesten innebär att man tycker att söndagar är de tråkigaste dagarna som någonsin uppfunnits eftersom att det endast är en transport sträcka till måndagen..

Söndagar kan ändå ha många ansikten, tex. Bakis ansiktet, trötthets ansiktet, uttråknings ansiktet m.m

Men nu verkar jag ha kommit till en punkt i livet där jag inte känner nåt alls, kan till och med känna att det ska bli skönt att det blir en ny vecka, en vecka närmare slutet på jobbet & en vecka närmare pension (vilket inte är så upphetsande egentligen innan man tänker efter, för när man tänker efter så inser man att man kommer kunna göra hur mycket som helst för man är ledig heeela dagarna)..

Undra vart detta är på väg att ta mig egentligen?! ;)

Är iaf grymt less på jobbet eller det går bra så länge jag slipper de där jäva sängarna!


Nu ska jag kolla på förlängning & eventuella straffar innan det blir sängen.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 22 juni 2008 10:15

Godsistahelgdag!

Imorgon är det måndag & det innebär jobb, jobb, jobb.. Men bara 8 veckor kvar nu! Wihiii..


Denna sommaren kommer bli ganska dödstråkig för min del har jag kommit på, eller det bror på vad jag gör med den efter den 28/7  men tex Gatufesten (där man till och med bokat hotell) blir inte av & jobbet ställer sig i vägen för att åka iväg en längre sträcka..

Tack och lov för laxfestivalen som äger rum här hemma då!


Nä jag känner att jag inte har något vettigt att skriva så jag ska nog ta & duscha kanske, eller förresten så jäkla skoj att Ryssarna gick vidare igår, dem är verkligen bländande bra i vissa situationer & dem har ett ungt lag att räkna med i många år framöver.. Puss

Av Emma Johanna Andersson - 20 juni 2008 10:26

Idag är det midsommar & vädret är piss, precis som svensk midsommar ska vara..

Synd men jag är bra van vid detta..

Men nu ska vi inte klaga, nä mina vänner nu tar vi & börjar midsommarafton 2008.. Sillunch om lite drygt 1,5 timme..


GLAD MIDSOMMAR!

Puss

Av Emma Johanna Andersson - 19 juni 2008 16:48

Var på stan idag med mamma & hittade ett citat som kommer bli mitt arbetsmotto när jag är färdig lärarinna:


Har jag lyckats förgylla en enda dyster barndom så är jag nöjd

-Astrid Lindgren

Hon var en klok kvinna denna Astrid

Av Emma Johanna Andersson - 19 juni 2008 15:36

Semesterfirarna till ära så fick jag & resten av gänget som städar mest & hårdast gå hem klockan 12.00 Ett härligt sätt att börja helgen!


För att övergå till något viktigare så slutar Marcus Allbäck & Niklas Alexandersson i landslaget.. Tunga besked men det är dags för den nya genarationen att komma fram..

Men jag kommer aldrig glömma Alexandersson spelandes i världens bandage runt huvudet mot England & inte heller då han i samma match gjorde mål!

Allbäck, världens bästa inhoppare, ge han 20 minuter & han har hunnit med 2 mål..

2 bra spelare går i landslagsgraven samma dag som Sveriges skickades ur EM 2008..

Man kan säga att sorgen inte blev lättare.. Men samtidigt så har vi sett comebacker förut!


Nu ska jag hitta på nåt skoj.. Puss 

Av Emma Johanna Andersson - 18 juni 2008 22:52

Jag är besviken, arg & ledsen..

Besviken för att det verkar vara jobbigt & tråkigt att få representera sitt land.

Arg för att bara 4 av 11 kämpade.

Ledsen för att jag vill att festen ska vara längre.

Om jag ska sitta här & snacka om allt det dåliga så kommer jag inte kunna jobba imorron pga sömnbrist utan jag tänker därför avsluta detta inlägg med att berömma Lagerbäck för att han satsade offensivt i slutet med 3 forwards, 4 inne på plan (synd bara att han gjorde det för sent men det är en helt annan sak)


Mina damer & herrar, för oss hemma i teve soffan så fortsätter festen, tyvärr då inte med Svensson, Ljungberg, Zlatan & c/o.. Men man kan njuta ändå, man måste bara smälta detta först!

Godnatt Sverige!


Bild: aftonbladet.se

Av Emma Johanna Andersson - 18 juni 2008 20:00

Nu kör vi!

Fullfart framåt, inget feglir.. =D

Av Emma Johanna Andersson - 17 juni 2008 15:54

Skatteverket, vilket ställe, ingen kö, sånt blir man glad av..

------------10 sekunder senare-------------------------

JAG ÄR VANSINNG!

Pengarna kommer till dig i augusti, jasså du det säger du det var ju välldans otroligt jävla snällt..(jag sa inte så till henne men jag tänkte det)

Jag tror jag måste sätta mig ner & gråta i några timmar för nu får jag börja som prostituerad för att få ihop pengar eftersom att jag inte får betalt denna månaden för det jag jobbat denna månaden, det är ju fantastiskt!

Folk säger att studenter är fattiga men jag har inte varit det under den tid jag studerat även fast jag inte haft studielån men nu.. Vart är världen på väg?!


Nä nu får jag ta & sälja mig själv eller gifta mig rik väldigt snart..

Puss.

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards