€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under maj 2007

Av Emma Johanna Andersson - 6 maj 2007 00:46

Det känns som igår vi började.
Men snart lägger vi undan böcker och pennor.
Vi går vidare med våra liv, men hur kan vi säga

farväl till våra vänner?
Dubbeldejter, festerna och danserna.Pluggande av prov till 3 på natten.Snart är GB bara ett minne. Våra 3 år här har varit upp och ner,och snart avslutas vår gymnasie historia .Men om några år, vart vi än är,kommer vi alla att blicka tillbakaoch tänka på våra vänner!

Av Emma Johanna Andersson - 4 maj 2007 23:15

Vart är studentklänningen! Det ska bara skina upp runt omkring den när jag ser den, men inte har det hänt iaf!

Måste ta och sätta lite fart nu ska ju stå där om 4 veckor!


Sova nu? JAAAA!


Puss


Jag ville ha en super snygg blogg så jag tog och skaffade en till http://eemmaajohanna.blogspot.com/ Den bloggen är stylish, ska skriva ner mina klokaste tankar där ;P

Av Emma Johanna Andersson - 4 maj 2007 14:30

Glömde berätta igår att William (2 veckor och 3 dagar) inte längre är yngst i vår släkt, igår klockan 11.05 tittade en liten tjej ut, min alldels nya kusin!

4210g och 53 lång. Så det var en riktig liten knopp! Det blev en liten annorlunda förlossning eftersom de aldrig hann till sjukhuset utan bebis tittade ut i bilen i Skärvsta! Ganska coolt, men fan vad ont det måste ha gjort, och bebis visste nog inte vad hon gav sig in i för släkte! hihi.


NÄ MIN SLÄKT ÄR DEN BÄSTA! SKVALLRIGA, NYFIKNA OCH HELT TOTALT CRAZY(stäng in oss i bigbrother huset och ni har underhållning på jäkligt hög nivå) MEN VI HAR ALLTID VARANDRA, VAD SOM ÄN HÄNDR OCH DET ÄR DET VIKTIGASTE!

 (Även att folk har sagt att de vill vara i min släkt för vi är såå coola)


Idag fick vi tillbaka våra samhällsprov (fick en liten chock dagen då det var prov för jag hade totalt glömt bort det + att vi hade en vikarie som inte alltid (understryk alltid, även han har sina glada stunder sägs det!) är den gladaste människan på denna jord så jag vågade inte heller försöka förklara bort mig även fast han skrattade då jag kom in som en yr höna och frågade vad som händer) Men iaf så fick jag en större chock när jag såg provet, klarade det med marginal och var nästan (3p) uppe på ett VG. Aja jag är nöjd! Thank you Sven-Åke!


Nu ska jag, äh jag vet inte vad jag ska! Puss hej

Av Emma Johanna Andersson - 3 maj 2007 21:59

Nu borde jag inte sitta här utan jag borde plugga till naturkunskaps provet jag har imorron! Jag ska, jag ska.


Hockey idag med Jp och Maria! Fick jubla (läs: skrika och tjoa) en stund innan domaren bestämmer sig för att döma bort Rickards mål. Aja han fick ju göra första målet i matche även om det inte gilldes.

Fick sedan må dåligt i ett tag när Danmark tar ledningen med 2-0, man får en hjärtinfarkt men sedan så kommer vi igen, Steen fick fart under grillerna idag, nice to see.

Btw, Per Svartvadet han som fick guldpucken idag, kommer från Sollefteå!


Sollefteå en fin stad (eller?!) Här började Norrlandsguld att bryggas, Adam Alsing spenderade sina första år här (vilket nämdes i pokerfejs/face under nåt avsnitt), Mattias Timader och alltså Per Svartvadet är Sollefteå söner, Figo brukar fira jul här (frygan hans Helene Swedin är även hon härifrån) Jörgen Brink bor här och många många fler!


Over and out från Twitchy Potfiller (Mitt pysslings namn!)

Av Emma Johanna Andersson - 3 maj 2007 17:46

Nu är de nya spelarnas nummer klara, och my man byter bort  mot 51 som han spelade med i Lugano och var en av stjärnorna i laget.


Eero Somervuori kommer ha nummer  

Jonas Gustafsson nummer 50


Dominik Granak nummer 15, känns okej med tanke på att Rickard är hemma nu igen

    

VENI VIDI VICI!


Nu blir det landslags hockey !

Sverige-Danmark!


Puss puss

Av Emma Johanna Andersson - 2 maj 2007 21:18

Såg hockeyn på jobbet idag för min mormor är sjuk så jag var tvungen att jobba... Men det gjorde ju inte så mycket för det var inte mycket jag missade! Bra spel av Sverige idag, visade att vi  inte behöver alla dessa NHL-proffs som det pratas om hela tiden, men iofs så har vi inte mött nåt vidare bra motstånd än så länge, men hittils great! Även att min man fick göra 6-0! Snygga, snyggare, snyggaste målet! Förarbetet var grymt och de spelade som en dröm 5:a i just det bytet! Den jag saknar är Alexander Steen, han har inte visat det jag hoppades att han skulle visa, men det kommer, det kommer!


Nu ska jag traska vidare in mot mitt rum och titta på teve.


Tjingeling

Av Emma Johanna Andersson - 1 maj 2007 23:30

...är ju ändå hans födelsedag och inte min!


Började med att jag tände grillen (eller mamma gjorde det innan hon försvann), när tändvä(t)skan (jag säger tändväskan när jag har bråttomt) dragit in lades ryggbiffarna på grillen och det började likna kött.. Efter ett tag så var de klara och vii satte oss i V-rummet och käkade, fan vad mysigt vi hade det (bara stearin ljusen som saknades) hihi.

En stund efter att vi smält maten så kommer folket första Magda sedan Maria, Linn och Malin. Vi hade det super trevligt. Sprang bort till Impuls vid 21,00 och tog en stämpel så att vi var garanterad plats när vi väl skulle ut. Och in kom vi, ohja.. Mycket folk var det ute med, men ändå inte så många man visste vilka det var, tror jag.


Kan lugnt påstå att jag var fullast av alla, vaknade imorse och mådde skit, SKIT! Gick på toaletten och höll på att somna över den, ni förstår jag försökte köra Gustavbergsbussen men det gick inte! Men jag tackar dig Toan för ditt sällskap de minuter jag var där, I will always love you for that! Så fort jag bara slog upp ögonen så kände jag en sprängande huvudvärk och illamående upp över öronen! Så vi 18 tiden ikväll blev JAG MÄNNSKA IGEN!

Jag skyller allt på TEQUILAN!!



 

Tydligen missade jag något i K-fors igår och det var synd, men det känns som att jag skulle nog bara ha skämt ut mig där nere så det var nog säkrast att vara hemma! hihi


Nu på kvällskvisten har jag skrivit klar min rapport som skulle ha varit inne för längesedan, men nu är den gjord, eller jag glömde mini rapporten så den får jag skriva klart imorron och lämna in på torsdag eller nåt. Nu blir det antagligen sängen och det kommer bli ruggigt skönt fast jag är ändå inte trött just nu! But still, dagen har varit låååång och jobbig!


Aja alla valborgsmässoaftons firare jag hoppas att ni inte mått lika kasst som jag idag för då är det synd om er! Och JP jag tycker inte du var tråkig, det är alltid lika spännande! =)  Däremot så var det synd att jag missade det sista, jag var helt enkelt för trött för att vänta.. hihi


PUSS

Av Emma Johanna Andersson - 1 maj 2007 19:02

Hittade den här stört sköna bilden när jag satt och fixade bland låtarna på datorn!


Nu är jag människa igen!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards