€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Emma Johanna Andersson - 14 oktober 2009 22:35

Tack Olof Mellberg!

Tack Marcus Berg!

Tack älskade Anders Svensson!

för 4 underbara mål i kvällens match.


Sådär, då var en epok slut, Lagerbäck slutar & Sverige är ett land utan en plats i VM 2010 & ett land utan    förbundskapten. Just nu sitter jag här med tårar i ögonen när Lagerbäck tackade för sig, kanske är mest för att jag är besviken över att jag inte får uppleva en fin fotbollssommar 2010.

Det äldre gardet som har varit våra stötte(s)pelare i några år nu ser ut att ha spelat sin sista match & en bit av mitt fotbollshjärta dör ikväll om nu Anders har spelat sin sista match. Han har varit min favorit i många år & jag lever fortfarande på frispeksmålet mor Argentina & den underbara snurrfinten som han bjöd på & som var så nära att gå in mot Senegal, det var fint & vackert & Svensson var enligt mig den bästa spelaren i svenska landslaget den sommaren i Japan 2002.

Nu blir det inget 6:e raka mästerskap.

Nej i sommar får vi sitta & kolla på fotboll utan att vara spända, förväntansfulla, nervösa & glada.

I sommar får vi inte heja fram vårat Sverige.

I sommar får vi ledigt mina vänner men jag tror att vi kommer gå segrande ur det här.

Till nästa mästerskap kommer vi vara laddade & tända till tusen, vem vet, vi kanske går hela vägen. En härlig tanke som jag tänker tänka ända tills vi vet svaret.

 

Tack Lagerbäck för att du har gett oss 5 underbara somrar fyllda med fotboll & glädje!

----------------------------------

Inte så mycket tack Portugal för att ni vann!

Inte så mycket tack idiot domaren (som mest troligt var köpt)  som dömde bort våra 2 mål mot Danmark som gjorde att vi inte klarade kvalet!!!!! (Du borde plågas tills du erkände!)

Av Emma Johanna Andersson - 14 oktober 2009 19:55

Halloo!


Vilken härlig dag, har knappt varit i klassrummet nåt alls, känns bra att kunna lämna den trygga miljön ibland & ge    sig ut på äventyr i staden. Var nere på en liten teaterföreställning på Hullsta, den var värdelös & uppskattades inte speciellt mycket av barnen. Synd, men jag förstår dom.


På eftermiddagen var jag & Sussie ute på ett eget litet studiebesök, väldigt roligt & lärorikt :)


Nej nu ska jag kolla på fotbollen. Go Sweden & låt alla andra förlora så att vi är vidare till sommaren 2010´s äventyr!!!! Gud ge oss turen att klara detta, ingen sommar utan ett mästerskap!

 

Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards