€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Emma Johanna Andersson - 6 oktober 2009 23:23

Glömde ju att berätta om mitt senaste tillskott i min boksamling, en väldigt kär ägodel.

     

Här har ni den, en bok skriven av herr snygg, Andreas Carlsson. Jag är så nöjd & har redan läst mycket.  

Favorit stycket hittills lyder:


"Jag lyfte och höll honom så försiktigt. Aldrig någonsin skulle jag svika det här lilla livet. Vad som än hade tänkts och sagts var det en del av det förgångna. William var en skänk från ovan. Jag lade ner honom i en plastbytta som var placerad på fyra ben med hjul, och drog honom framför mig i korridoren. Han titttade mig djupt  i ögonen som för att säga, det är du och jag.  I den sekunden blev jag pappa."


Läs den!

  

Av Emma Johanna Andersson - 6 oktober 2009 20:52

Godkväll!  

Fy vad trött jag är! Skulle lätt kunna somna här & nu. Försov mig imorse, eller jag vaknade 07.50 & börjar klockan 8, ganska mycket panik men jag kom "bara" 6 minuter försent..

Har haft en bra dag, skrattade så jag höll på att dö åt en kille. Han & en tjej satt i läsgrupp & jag lyssnade på dom när ett ord dök upp som de inte visste vad det betydde.

Jag: Minns.

Han: Va?

Jag: Ja men kommer du ihåg första gången vi träffades?.

Han: Jaha jag trodde du sa mens, det vet jag vad det är!

Där sitter jag & ska vara lärare & "hålla masken", vara den vuxna i sällskapet liksom, men jag kunde inte hålla mig. Vi satt länge & fnittrade åt varandra, jag var som 9 år igen, precis som dom är.

Bara jag kollade på killen & tjejen så fnittrade vi, sinnessjukt :P

Jag är fortfarande ett barn! ;)


Nu ska jag kolla klart på hockeyn sedan ska jag se en film jag hyrt, Dumpa honom. Efter det blir det sängen, börjar inte förrän klockan 9 imorron då vi ska på fortbildning :) Puss


Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards