€mma - Isprinsessan

Alla inlägg under mars 2007

Av Emma Johanna Andersson - 7 mars 2007 23:17

I kyla, svett och tårar.I hets, i vemod vi står.Stolta, starka, med list och förmågaVi segra över den fiende, ty ack värmeland du sköna,Skänk oss seger och förgyll din dag hos FÄRJESTADTänkte avsluta med några kloka ord från Nathan Scott: "Stepping up. It's a simple concept. It basically means to rise above yourself; to do a little more, to show you something special. Something like this. The season has just started. You might want to stay out of my way for a while. Life's funny sometimes; can push pretty hard like when you fall in love with someone but they forget to love you back, like when your best friend and your boyfriend leave you alone, like when you pull the trigger or light the flame and you can't take it back. Like I said, in sports they call this 'stepping up'. In life, I call it 'pushing back.You know it's been said that we just don't recognize the significant moments of our lives while they're happening. We grow complacent with ideas, or things or people and we take them for granted and it's usually not until that thing is about to be taken away from you that you've realized how wrong you've been that you realized how much you need it, how much you love it. God, I love this game.You ever heard the expression 'The best things in live are free.' Well that expression is true.' Every once in a while, people step up they rise above themselves sometimes they surprise you and sometimes they fall short. Life is funny sometimes. It can push pretty hard but if you look close enough, you can find hope in the words of children, in the bars of the song and in the eyes of someone you love. And if you're lucky, if you're the luckiest person on this entire planet, the person you love decides to love you back."Imorron är det match igen och då är det stepping up som gäller!Sov gott! €mma

Av Emma Johanna Andersson - 6 mars 2007 22:23

Mora - Färjestad 0-4 (0-1, 0-2, 0-1) 0-1 (11:30) Thomas Rhodin! 1: målet i slutspel 2007 0-2 (11:30) Janne Niskala! Vem annars0-3 (15:18) Jonas Höglund! Snyggt som fan0-4 (19:58) Per Ledin! Min kung! Hårt och i mål!Skott: 24-47 (8-11, 11-23, 5-13), skotten talar!Utvisningar: MIK: 13x2 FBK: 16x2, många onödiga Domare: Robert Lahti, ja han var okej idag!Publik: 4 377,??? Snacka om värdelöst Henriksson nollade igen!! Jaha då var den första nervösa matchen över, nu är det högst 6 kvar! Frågan är ju hur många blir det?Modo, modo, modo vad hände egentligen? 115 utvisnings minuter! Timrå, timrå, timrå vad hände med er då? 64 utvisnings minuter!Underbart att HV åkte på stryk mot Brynäs.. Låt oss säga att dagens matcher gick som jag ville, kanske, ska fundera ett tag till hur jag vill ha detNu ska jag kila vidare..Tjing tjing

Av Emma Johanna Andersson - 6 mars 2007 00:18

Imorgon börjar slutspelet.. Och mitt Färjestad ångar på! Skägget ska odlas!Det borde finnas ett pris för bästa slutspels skägg.. Kåberg skulle vinna lätt! Ledin: "Han har bätter gener"Såg förresten Wikegård ikväll.. Hans Lista:1. Niklas Wikegård2. Simons frisyr (Mora och Janne Simons, janne Simons frisyr, jag är grymt imponerad av Mora IK som tagit sig till slutspelmen mer imponerad av Janne Simonsom haft samma frisyr i 20. Ruggit imponerande, Gustav Vasa hade varit stolt)3. Tony Star (ahha ahha yea hejyea a ... Tony Star, jag var på Kanarieöarna en vecka. Elvis imitatör som kommer till jobbet varje kväll, åk till Kanarieöarna och se Tony Star, imponerande)Vilken kung jävle, älskar han sedan han blev kommentator..Nu så.. Baj baj

Av Emma Johanna Andersson - 4 mars 2007 21:52

Killen: Pfft Färjestad! :PJag:: Ja enda rätta här i livet.. Killen: Om man är full ja... Jag är då gärna full varje dag om det är det som krävs för att man ska få se vad riktig hockey är.. Vad hjärta och kämpa glöd är, att se familjen Färjestad är det bästa som hänt mig inom sportens värld.. Finns inget nästan som gör mig gladare än att se Färjestad.. När man ser dem på teve måste de vinna , men när man ser dem live så spelar det ingen roll, då njuter man bara! Så ja jag skulle vara full varje dag, men det måste jag inte för alla har vi olika smak och det är väl en väldans tur de!Nä nu ska jag kila in på rummet och slå igång dvdn och titta på djävulen bär Prada! Tror den kan vara ruggigt bra!Per Ledin: "Jag blir som en duracellkanin. När de andra batterierna tar slut, då fortsätter jag."Bye bye

Av Emma Johanna Andersson - 3 mars 2007 19:14

Hittade den här bilden.. Oj oj, Färjestad har återväxten tryggad! Jaha Mora i kvarten då.. Hoppas det går bra men man vet aldrig man ska aldrig underskatta motståndaren! Skulle egentligen vara en bild på mig och JP där jag skulle fråga om vi skulle gifta oss men det funkade inte, så jag väntar ett tag med det, hon har ju så många andra på G!! :P Ikväll blir det nog film för hela slanten om vi bara kan få fingrarna ur arslet och bestämma oss vart vi ska se den.. :) "Bara jag får lite godis", "Bara jag får chips"Have a nice evening Puss och hej

Av Emma Johanna Andersson - 2 mars 2007 22:33

Tänkte att jag skulle berätta om min onsdag även fast det är 2 dagar sedan nu..Klockan 14,30 bestämde jag mig för att fara till Timrå och titta på hockey, eftersom min morbror skulle dit så hade jag iaf skjuts..Sedan klev vi in i proppskåpet som Peppe säger(E.ON-tar hand om el saker ;P) Sedan började matchen.. Var ur trist att se för det blev inga mål förrän på övertid.. Då gjorde Timrå 1-0 och fick med sig extra poängen.. Synd men jag fick iaf se Heino-Lindberg än en gång glänsa i målet! Synd att de inte satsar mer på han.. Än en gång blev han även matchens lirare i FÄRJESTAD!Nä nä nu ska jag ta och titta på lite OTH! som vanligt! hehePuss Emma

Av Emma Johanna Andersson - 2 mars 2007 12:10

Igår var det dags för 100 dagars studentfesten.. Men då hade vi ju då ett tema som var pimp and whores.. Jätte tråkigt tema men hyfsat kul ändå..Började hos Maria åkte ner med hennes far vid 22,00 och sedan gick vi in och forsatte.. Gick hem vid 01,30 för då var både jag och Marre less, för det dog av där vi 00,00 någonsatns.. Aja har iaf ont i huvudet idag! Tack tack!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards