€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Emma Johanna Andersson - 5 januari 2012 20:48

Nu är ju visserligen snart JVM slut för denna gången men här kommer lite rolig fakta om spelarna från Aftonbladet.


         


Kul va?!

Om ni har problem med att se eller bara vill besöka Aftonbladet ändå så klicka här     

Min absoluta favorit förrutom Thorell, Klefbom och brodin (som alla spelar i Färjestad) är Max Friberg. 

Någon värdelös "expert" uttalade sig om att Friberg knappt platsar i Elitseriens sämsta lag (Timrå) och att han inte var gjord för att spela seniorhockey. Sånt gör mig förbannad.

Friberg har det inte lätt i Timrå. Det är inte enkelt att spela bra hockey då ingen annan i laget gör det, för sist jag kollade så var hockey en lagsport...


Passar på att göra reklam för min twitter då jag ändå är på gång :

Emmajohannaa

Av Emma Johanna Andersson - 5 januari 2012 20:11

Godafton och god fortsättning på er allihop!


Hoppas det nya året börjat på allra bästa sätt. Jag lägger 2011 bakom mig och ser fram emot 2012, kommer inte ge mig min älskade momma tillbaka men man måste gå vidare hur tungt det än är. Hon finns i mitt minne och i mitt hjärta, ja rotad långt djupt i min själ så hon finns med mig varje dag och hon har det nog alldeles fantastiskt där uppe i himlen.



Idag har jag laddat för en hel hockeykväll tillsammans med släkten med tillskott i form av mina kusiner Mathias och Evelina + Mathias fina tjej Jessica, hur kul som helst!      

Har inte träffat Mathias på många år så det är ett kärt återseende, får se om han och jessica kommer förbi inatt och ser JVM innan dem sticker hemöver imorron. :)

Just nu så spelar Färjestad och ligger under med 0-1 mot H(i)V71, skit och klockan 01.50 så ska våra underbara småkronor spela JVM Final mot Ryssland, som vi slått tidigare i turneringen, galet spännande! 

Dom är ju bäst hur det än går men visst skulle det väl smaka gott med ett guld?! Jag menar 1981 är ju en lång tid sedan..


NU ska jag kika vidare på älskade Färjestad. Puss på er!

   

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards