€mma - Isprinsessan

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Emma Johanna Andersson - 21 maj 2009 23:50

Hej kära ni!


Idag var en sån där dag igen då solen sken när jag steg upp & efter bara ett tag så började det pissregna. Som tur var hann jag gå upp till min sis som fyller år idag utan att bli blöt så jag var rätt nöjd ändå.

Efter att Jenny firats så for vi & käkade & sedan vidare till minigolf banan som hade premiär idag. Jag gick därifrån med 6 hole-in-one men hamnade endast på en 3:e plats, lite surt men 2 7or är 2 7or förmycket.

Banorna där nere är splitter nya & idag var det gratis, men vi hade tänkt göra det där till en liten tävling i sommar, den som har flest vinster i slutet blir bjuden på middag på restaurang. Låter kul eller hur?!


Jag ger er en bild innan jag lägger mig. Puss!

Höga Kusten bron - banan. Årets första hole-in-one skedde här. Like!

Av Emma Johanna Andersson - 21 maj 2009 11:03

Hej!

Igår när jag vaknade var det strålande sol & 22 grader varmt ute, men bara några minuter senare slog det om & inte lite heller. Dt började spöregna, blixten syntes, åskan mullrade & allt kom bara närmare & närmare. Såg blixten & hann inte ens bärja räkna förräns det mullrade på utav bara den. Jag är lite smårädd åskan & blixten, är rädd för att blixten ska slå ner i mig så jag håller mig gärna inomhus men då ringde mamma & frågade om vi skulle gå & fika eftersom hon slutade tidigare, jag sa ja & sprang ut i skitvädret, först ner till bilen för att hämta gummistövlarna & sedan vidare bort till mamma som väntade på stan. Men borta på stan var det strömavbrott så vi gick vidare till hotellet för att invänta ljuset där, är lite närmare till stan därifrån än hemifrån :P

I trappan låg en man & sov, det är läskigt det också, uteliggare.

 

Ljuset kom tillbaka efter lite mer än en timma & vi gick bort till fiket. Fick sällskap av Jonna, Vicky & Bobo. :)


Efter det kom Jenny & hämtade mig & vi for vidare för att hämta lill-älsklingen som var hos dagmamma & sedan for vi hem, lekte en massa, fikade mellanmål, tittade på teve, åt mat, pratade, gosade & tittade på änderna som kom på besök på tomten, Wille tyckte det var skitskoj & det tyckte jag med. ;) Wille är så rolig, när jag frågar om jag får en kram säger han nähä & springer till någon annan & kramas, tittar lite fint på mig & börjar skratta. Men efter en stund så kommer han & kramas, klappar en på kinden, nosas & pussar på en. Min älskade Gudson!

  

Kvällen avslutades hemma hos Jimmy & AK där det bjöds på drinkar, kortspel & sällskapsspel. Helt klart en bra Onsdag!

Ikväll blir det minigolf!!! :D

Puss!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards