€mma - Isprinsessan

Inlägg publicerade under kategorin OS i Peking 2008

Av Emma Johanna Andersson - 14 augusti 2008 05:04

Godmorgon!

Klev upp & var väldigt förväntansfull över att Nystrand skulle simma finalen.. Men vad händer, jo han kommer sist.. Så jag gick in i köket & kokade mig nudlar istället! Undra om dem snart är klara, shit nu kokar det över.. Puss&Godmorgon

Av Emma Johanna Andersson - 13 augusti 2008 15:48

Idag fick vi ännu en till medalj i Peking.. Ännu en gång var det en cyklist & ännu en gång var det ett silver.. Min reaktion var att cykling blir vår nya nationalsport men jag skulle aldrig byta bort hockeyn mot cykling..

Ja jag tycker att hockey är vår nationalsport för där vinner vi saker det gör vi inte i fotboll..

Vilken tycker ni är eller borde vara Sveriges nationalsport?

Tycker att det är ruskigt skoj att ta medaljer, speciellt när det är "doldisar"..

Grattis Gustav Larsson, det där gjorde du förjävla bra, precis som Emma!

För att inte tala om Phelps, han är nu historisk med sina 11 OS guld, vilken kille, 23 år gammal & redan bland de största!


Nu ska jag äta sedan kanske hälsa på sötnosen min.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 12 augusti 2008 18:33

Ännu en dag till ända & nu har jag endast 3 låååånga dagar kvar till mitt efterlängtade sommarlov!

Som gräddan på moset såhär när man är tillräckligt less så slarvar man bort nyckeln till skåpet & Jonny fick fara hem & hämta nya kläder till mig eftersom mina ligger där man inte kommer åt dem.. Men förhoppningsvis så hittar min kusin som också jobbar inne på operation den ikväll eftersom hon jobbar natt, hon skulle iaf kolla :)


Inte heller att Sveriges kanske störtsa guldmedalj hopp tog sig till final i dubbeltrapp heller.. Nej han bommade & bommade & till slut så var han ute.. Inatt ska jag stiga upp klockan 04.00 & kolla på Nystrand.. Han är cool & jag håller alla tummar på att han klarar sig bra & tar sig till final..

Phelps han är otrolig, 3 guldet tog han imorse & jag hoppas han vinner allt han ställer upp i!


Nu ska jag vila, har ätit en tonfisksallad så jag hamnar nog snart i paltkoma.. Puss!

Av Emma Johanna Andersson - 10 augusti 2008 20:40

I JUST LOVE THEM!

Lördagen blev fantastisk, iaf uppträdandet, Takida är bäst när det gäller & det verkar vara alltid.. Man blir bara förälskad!

Efter Takida så gick vi på Svensson kök&bar.. Det stället ska jag besöka fler gånger.. :)


Gårdagens shopping kompletterades upp idag med 1 kofta, 2 par skor, 1 par chinos & 2 hyllor till badrummet.. Man blir bara förälskad!

Bilder & en mera detaljerad beskrivning av helgen kommer senare nu ska jag hitta på nåt annat :)

----------------------------------------------

Sollefteå tjejen Emma Johansson tog idag Sveriges första OS medalj i Peking.. Det blev ett silver & det är verkligen med stolthet man presenterar henne som Sollefteå tjejen! Sollefteå är en stark idrotts stad..

Jag visste vem hon var iaf! :)

Av Emma Johanna Andersson - 8 augusti 2008 16:54

Jag  blir alldeles varm i hela kroppen nu när den svenska truppen med underbara Christian Olsson som fanbärare! Sverige hade som vanligt jäkligt snygga kläder, snyggare än designer landet USA.. Go Sweden, go Sweden..

LET THE GAMES BEGIN PEOPLE!

Av Emma Johanna Andersson - 6 augusti 2008 14:18

OS är igåååååång! Gud vad jag älskar när ett stort mästerskap drar igång... En aning tjuvstart eftersom invigningen inte är förrän på fredag men vad gör det när jag fått sluta tidigare bara för att kunna se fotbollen!

Tyvärr ligger damerna under just nu med 1-0 efter 34 minuter.. 9 minuter kvar av första & sedan 45 nya friska minuter i 2:a.. Så än kan vi vinna, saknar bara Hanna!


Har varit på apoteket & köpt mig handsprit, 85% till och med, Det är en sak alla borde investera i.. Tänk vad mycket baciller man stöter på dagarna i ända, även hemma där det är ens "egna" baciller så är dem äckliga & inte så hälsosamma...


Nu ska jag engagera mig så jag bir alldeles slut & sedan kila iväg på nästa jobb, där har vi teve så jag kan fortsätta kolla. Puss!


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

1-1 Sverige är med i matchen igen,

 har sagt att jag älskar Lotta Schelin ibland?

I dooo!

Presentation


Drömmer om vita isrinkar

Omröstning

Hur ofta läser ni min blogg?
 1:a gången
 Ibland
 Ofta
 Varje dag
 Har den bland favoriter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tracker

Länkar

RSS

Skriv en rad


Ovido - Quiz & Flashcards